Viime vuosina on saatu lisää näyttöä siitä, että terve henkilö voi hyvillä mielin nauttia kohtuullisen määrän eli noin 4-5 kuppia kahvia päivittäin, mikä vastaa noin 500-600 ml kahvijuomaa, ja saattaa jopa hyötyä siitä.
Paahtimoyhdistys tuottaa yhteistyössä ISIC:n (Institute for Scientific Information on Coffee) kanssa terveydenhuoltoalan ammattilaisille tietoa kahvin myönteisistä terveysvaikutuksista. Kaikki Paahtimoyhdistyksen julkistama, kahvin ja terveyden välisiä yhteyksiä käsittelevä tieto perustuu uusimpaan koti- ja ulkomaiseen, tieteelliseen tutkimukseen. Julkaistu tieto on suomalaisten asiantuntijoiden tarkistamaa.
Paahtimoyhdistys on julkaissut Kahvi ja terveys -uutiskirjettä vuodesta 2004. Uutiskirjeet voi ladata pdf-muodossa kunkin aihepiirin yhteydestä.
Uusi kattava tieteellisen tutkimustiedon foorumi kahvista ja terveydestä avattu verkossa
Institute for Scientific Information on Coffee (ISIC) on julkistanut uuden kahvi ja terveys -verkkosivustonsa www.coffeeandhealth.org. Englanninkielinen sivusto tarjoaa viimeisintä tieteellistä tutkimustietoa kahvin, kofeiinin ja terveyden välisistä yhteyksistä terveydenhuollon ammattilaisten, tutkijoiden ja alan ammattimedian käyttöön.
Aineiston käyttö:
Sivustolla ja uutiskirjeissä olevaa tietoa saa mielellään hyödyntää ei-kaupallisessa käytössä. Lähteenä on mainittava: Paahtimoyhdistys.

